High Tech Bengal – West Bengal to come up with Citizen Services App

0
910
Mamata
Mamata

West Bengal to come up with Citizen Services App

West Bengal to come up with Citizen Services App

The West Bengal Government plans to come out with a Citizen Services App that will help bring together academia, investors and budding entrepreneurs as part of the start-up action plan.

The Government is trying to introduce start-up action plan in partnership with the private sector and has requested NASSCOM to offer its expertise and assistance.

The Government already has the e-district facility and 27 services are already available online.

IT minister Bratya Basu said seven IT parks are near completion and are expected to be completed by this fiscal creating job opportunity for 20,000 IT professionals.

NASSCOM Products Conclave is slated to be held in city on July 15 and many IT leaders are expected to participate in the event.

 

জনপরিষেবা জন্য নতুন অ্যাপ আনছে পশ্চিমবঙ্গ সরকার

নাগরিক পরিষেবার স্বার্থে পশ্চিমবঙ্গ সরকার একটি নতুন অ্যাপ চালু করছে। যা শিক্ষাজগতের লোকজন,  বিনিয়োগকারী এবং উদীয়মান উদ্যোক্তাদের একসঙ্গে স্টার্ট আপ কর্ম পরিকল্পনায় অংশ নিতে সাহায্য করবে।

বেসরকার সংস্থাগুলির সঙ্গে পার্টনারশিপে স্টার্ট আপ কর্ম পরিকল্পনা শুরু করার চেষ্টা করছে সরকার এবং ন্যাসকমকেও অনুরোধ করা হয়েছে সবরকম সহযোগিতা করার জন্য।

সরকার ই-ডিসট্রিক্ট পরিষেবা চালু করেছে এবং ইতিমধ্যেই ২৭টি পরিষেবা অনলাইনে পাওয়া যায়।

তথ্য ও প্রযুক্তি মন্ত্রী ব্রাত্য বসু জানান, ৭টি আইটি পার্ক সম্পূর্ণ হওয়ার পথে এবং এগুলি সম্পূর্ণ হয়ে গেলে এখানে প্রায় ২০০০০ লোকের কর্মসংস্থান হবে।

কলকাতায় আগামী ১৫ই জুলাই ন্যাসকমের একটি আলোচনা সভা হওয়ার কথা আছে এবং অনেক আইটি ইঞ্জিনিয়ারদের সেখানে উপস্থিত থাকার কথা।