Government Committed on Quality Health care for All – Minister Dr. Shashi Panja assured West Bengal People

0
1104
Mamata
Mamata

Bengal Govt is committed to give quality healthcare to people: Dr Shashi Panja

Bengal Govt is committed to give quality healthcare to people: Dr Shashi Panja

West Bengal Government will remain committed to the poor masses and will continue to provide quality healthcare to the most needy, said Dr Shashi Panja, Minister of State for of Health & Family Welfare, at a CII Health Meet, on Saturday.

The Minister reiterated the State’s policy of encouraging private capital in the sector to reach top-class healthcare services to the grassroots. “The State Government will be happy to welcome enterprising entrepreneurs to our State to partner us in the growth and development process of. I assure you of our complete cooperation and support,” she said.

“Affordable, accessible, sustainable, high quality essential healthcare – that’s the Government’s vision. The focus is on the poor, mother child and the elderly, and those living in under-served areas,” Dr Panja added.

 

সবার জন্য স্বাস্থ্য, অঙ্গীকার রাজ্য সরকারের: শশী পাঁজা

পশ্চিমবঙ্গ সরকার দরিদ্র জনসাধারণকে স্বাস্থ্যপরিষেবা প্রদান করবে, শনিবার CII-এর একটি বৈঠকে একথা জানালেন রাজ্যের স্বাস্থ্য ও পরিবার কল্যাণ প্রতিমন্ত্রী ডঃ শশী পাঁজা।

রাজ্যের নীতি হল প্রাইভেট হসপিটালগুলির পুঁজিকে কাজে লাগিয়ে grassroot স্তরের লোকজনের কাছে স্বাস্থ্যপরিষেবা পৌঁছে দেওয়ার।

তিনি বলেন, “বৃদ্ধি এবং উন্নয়ন প্রক্রিয়ায় অংশীদার হওয়ার জন্য সকল উদ্যোগী উদ্যোক্তাদের স্বাগত জানায় রাজ্য সরকার।আমি আপনাদের সবরকম সহযোগিতা ও সমর্থনের আশ্বাস দিচ্ছি”।

ডঃ শশী পাঁজা বলেন, “সাশ্রয়ী মূল্যের, প্রবেশযোগ্য, পর্যাপ্ত ও উচ্চ মানের স্বাস্থ্য পরিষেবা প্রদানই – সরকারের মূল লক্ষ্য। দরিদ্র, মা ও শিশু, বৃদ্ধ, এবং যারা প্রত্যন্ত এলাকার বাসিন্দা তাদের ওপর নজর দেওয়া হবে”।