West Bengal Tourism ready with new setup at Gajoldoba – Rs 300-cr tourist hub to come up in Gajoldoba

0
6557
Gajoldoba - Silliguri
Gajoldoba - Silliguri

Rs 300-cr tourist hub to come up in Gajoldoba

Rs 300-cr tourist hub to come up in Gajoldoba

The State Tourism Department will set up a tourism hub in Bhorer Aalo, formerly known as Gajoldoba, in North Bengal, the State Tourism Minister, Goutam Deb, said on Wednesday.

He called this the biggest such hub in the country and said that the estimated cost of the project would be around Rs 300 crore, of which Rs 200 crore would be spent to improve the infrastructure. The total area of the hub is 208 acres.

Chief Minister Mamata Banerjee had renamed the area Bhorer Aalo. Tourists can enjoy the sight of Kanchenjungha on a bright sunny day, the rivers Teesta and Torsa, and the beautiful forests.

The place is likely to be a major tourist destination in the State by 2017. Development will be carried out in phases, Goutam Deb said. A star hotel will also come up. There will be a mini golf course and facilities for adventure sports, including rafting on the river Teesta.

 

৩০০ কোটি টাকায় একটি পর্যটন হাব তৈরি হবে গাজলডোবায়

রাজ্য পর্যটন বিভাগ একটি পর্যটন হাব গঠন করবে যার নাম ‘ভোরের আলো’। এটি তৈরি হবে উত্তরবঙ্গের গাজলডোবায়। বুধবার পর্যটন মন্ত্রী গৌতম দেব একথা জানান।

তিনি জানান, এটি দেশের বৃহত্তম পর্যটন হাব। এই প্রকল্পের জন্য বরাদ্দ খরচের পরিমান প্রায় ৩০০ কোটি টাকা। যার মধ্যে ২০০ কোটি টাকা পরিকাঠামো উন্নত করার জন্য ব্যয় করা হবে। এটি তৈরি হবে ২০৮ একর জমির ওপর।

মাননীয়া মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় এই এলাকার নামকরণ করেছেন ‘ভোরের আলো’। পর্যটকরা রোদজ্জ্বল দিনে তিস্তা, তোর্সা নদী, বন জঙ্গলের সঙ্গে কাঞ্চনজঙ্ঘার অপরূপ দৃশ্য উপভোগ করতে পারবেন।

২০১৭ সালের মধ্যে এই জায়গাটি একটি জনপ্রিয় পর্যটন স্থানে পরিণত হবে। গৌতম দেব জানান, উন্নয়নের ধারা অব্যাহত থাকবে। একটি হোটেলও এবং একটি মিনি গলফ কোর্সও তৈরি হবে।