Agriculture Product and Marketting going at new heights – For better crop sale, marketing training plans for young West Bengal farmers

0
913
Mamata
Mamata

For better crop sale, marketing training plans for young farmers

For better crop sale, marketing training plans for young farmers

In a bid to make youth from farmers’ families more competent in marketing their agricultural produce in a better way, the state government has taken steps to provide them training as per the requirement of the present time.

The state agriculture marketing department has fixed a target of providing training to 1,003 youth in the next one year. Each of the youth has to undergo the training for 90 days and to make the training programme a success, training programmes are being organised in two blocks of a district at a time.

Recently, the training programme took place with youth from two blocks, each in Birbhum and Hooghly.

Tapan Dasgupta, the state agriculture marketing minister, said that it is the duty of the state government to make the youth from the farmers’ families competent enough so that they can go ahead for new ventures to fetch more profit out of the cultivation in their lands.

 

কৃষকদের ভাল ফসল বিক্রি ও বিপণনের জন্য প্রশিক্ষণ দেওয়ার পরিকল্পনা রাজ্যের

ভাল পদ্ধতিতে কৃষিজ পণ্য উৎপাদন ও বাজারজাতকরণের জন্য তরুণ কৃষকদের  প্রশিক্ষণ দেওয়ার জন্য পদক্ষেপ গ্রহণ করেছে রাজ্য সরকার।

রাজ্য কৃষি বিপণন বিভাগ পরবর্তী এক বছরের মধ্যে ১,০০৩ জন যুবককে প্রশিক্ষণ প্রদানের লক্ষ্যমাত্রা রেখেছে। প্রত্যেককে ৯০ দিনের জন্য প্রশিক্ষণ দেওয়া হবে এবং প্রশিক্ষণ কর্মসূচি সফল করতে এক একটি জেলার দুটি করে ব্লকে এই কর্মসূচী সংগঠিত হচ্ছে।

সম্প্রতি বীরভূম ও হুগলি জেলার  দুটি করে ব্লকে যুবকদের প্রশিক্ষণ প্রোগ্রাম অনুষ্ঠিত হচ্ছে।

রাজ্য কৃষি বিপণন মন্ত্রী তপন দাশগুপ্ত বলেন যে কৃষকরা যাতে নতুন উদ্যোগে তাদের জমি চাষ করতে পারে এবং মুনাফা অর্জন করতে পারে সেদিকে লক্ষ্য রাখা রাজ্য সরকারের কর্তব্য।