Hats off to Didi – WB CM once again shows her humanistic side

0
826
President Convoy Accident - Sonada Photo by www.manipalworldnews.com
President Convoy Accident - Sonada Photo by www.manipalworldnews.com

WB CM once again shows her humanistic side

WB CM once again shows her humanistic side

En route to Bagdogra Airport from Darjeeling today, in Sonada in Darjeeling district, one of the cars in the Hon’ble President Pranab Mukherjee’s convoy, a convoy which included West Bengal Chief Mamata Banerjee, skidded off a hilly highway into a gorge. Six among the President’s security team were travelling in that car.

The Hon’ble President and the Chief Minister were thankfully unharmed.

The Chief Minister, ever the helping hand, immediately got into the act of overseeing the rescue operation. Wielding a mike, she walked around the accident site and passed about instructions to ensure a coordinated response to the accident. All the six people inside the car were rescued and taken to hospital. There were no serious injuries – a few cuts and bruises, and a fractured arm.

This incident has once again highlighted the humanistic side of Mamata Banerjee. She has time and again got into such selfless acts, of helping people needing attention, a recent incident being ensuring a man injured in an accident near the Akashvani Bhawan in Kolkata got proper medical attention.

 

আরও একবার মমতার মমতাময়ী রূপ

আজ দার্জিলিং থেকে বাগডোগরা বিমানবন্দর ফেরার সময়ে দুর্ঘটনার কবলে পড়ল রাষ্ট্রপতি প্রণব মুখোপাধ্যায়ের কনভয়ের এসকর্ট কার। পিছনেই ছিল মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের কনভয়। সোনাদার কাছে মুখ্যমন্ত্রীর গাড়ির ঠিক আগে থাকা একটি গাড়ি খাদে পড়ে যায়। এই ঘটনায় আহত হয়েছেন ওই গাড়িতে থাকা রাষ্ট্রপতির নিরাপত্তার দায়িত্বে থাকা ছয় নিরাপত্তাকর্মী।

সৌভাগ্যক্রমে রাষ্ট্রপতি ও মুখ্যমন্ত্রী অক্ষত রয়েছেন।

দুর্ঘটনার পর মুখ্যমন্ত্রী নিজেই গাড়ি থেকে নেমে সঙ্গে সঙ্গে উদ্ধারকাজের তদারকি করেন। একটি মাইক নিয়ে পুরো উদ্ধারকাজ পরিচালনা করেন এবং দুর্ঘটনাস্থল থেকে প্রয়োজনীয় নির্দেশ দেন উদ্ধারকারী দলকে। যে ছয়জন আহত হয়েছেন তাদের সকলকে উদ্ধার করা হয়েছে এবং সকলকে হাসপাতালে পাঠানো হয়েছে। কোনরকম গুরুতর আঘাতের খবর পাওয়া যায়নি।

এই ঘটনা আবারও মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের মানবিক দিককে তুলে ধরেছে। সাধারণ মানুষের জন্য তার উদ্বেগ চিন্তা ও সচেতনতা এই ঘটনা আরও একবার প্রমাণ করে দিল। কয়েকদিন আগেই কলকাতার আকাশবাণী ভবনের কাছে একটি দুর্ঘটনায় আহত ব্যক্তিকে তিনি এসএসকেএমে নিয়ে গিয়ে তার যথাযথ চিকিৎসা করান।