Bengal Business Update – Binani Group plans investments worth Rs 10,000 cr in Bengal

0
1174
Mamata
Mamata

Binani Group plans investments worth Rs 10,000 cr in Bengal

The Binani Group that started its journey in metal business from Howrah 150 years ago, has lined up a mega investment plan for Bengal.

It plans to reconnect with Bengal with an investment of over Rs 10,000 crore in cement business. The project may generate employment to more than 10,000 people.

The managing director of Binani Cement on Tuesday met Bengal Finance and Industry Minister Dr Amit Mitra to discuss the revised investment proposal. The state has already offered land to the group for its proposed ventures.

“The state government here has undertaken a lot of development work. We want to be a part of that,“ spokesperson from the Binani Group said.

 

বাংলায় ১০,০০০ কোটি টাকা লগ্নির পরিকল্পনা বিনানি গ্রুপের

প্রায় দেড়শ বছর আগে ধাতু ব্যবসার মাধ্যমে হাওড়া থেকে বিনানি গ্রুপ তাদের পথ চলা শুরু করেছে। বাংলায় এখন তারা আবার লগ্নি করতে ইচ্ছুক।

বাংলায় ১০০০০ কোটি টাকার বেশি বিনিয়োগ সঙ্গে সঙ্গে সিমেন্ট ব্যবসার সঙ্গে বাংলার পুনরায় সংযোগ স্থাপন করার পরিকল্পনা করছে এই গ্রুপ। এই প্রকল্পের মাধ্যমে ১০,০০০ এরও বেশি মানুষের কর্মসংস্থান হবে।

মঙ্গলবার বিনানি সিমেন্টের ম্যানেজিং ডিরেক্টর মঙ্গলবার রাজ্যের অর্থ ও শিল্প মন্ত্রী ডঃ অমিত মিত্রের সঙ্গে সাক্ষাৎ করেন। রাজ্য ইতিমধ্যেই তাদের প্রস্তাবিত উদ্যোগের জন্য জমি দেওয়ার প্রস্তাব দিয়েছে।

বিনানি গ্রুপের মুখপাত্র বলেন, “রাজ্য সরকার অনেক উন্নয়নমূলক কাজ হাতে নিয়েছে। আমরাও এর অংশীদার হতে চাই”।