WB CM lauds police at ‘Jai Hey’ event

0
700
Mamata
Mamata

WB CM lauds police at ‘Jai Hey’ event

WB CM lauds police at ‘Jai Hey’ event

Dedicating the only recreational programme of the Kolkata Police “Jai Hey” to the family members of policemen, Chief Minister Mamata Banerjee said: “West Bengal is the safest place in the country and it had only become possible for the police”.

Chief Minister was speaking at the Kolkata Police’s programme “Jai Hey” on Friday evening at Netaji Indoor Stadium.

She said that the police work round the year to ensure safety of people. They need to work in all weathers braving the worst conditions. They sacrifice everything and give priority to their work. It would not be possible without the support of their family members.

“Instead of always criticising the police, we must appreciate their good work,” she said adding that she salutes their family members as they too sacrifice a lot to let the policemen work properly.

Chief Minister has also awarded the 10 officers of the Special Security Wing (SSW) who had taken part in the rescue operation when an escort car of the President’s convoy had fallen into the gorge while returning from Darjeeling.

 

 

জয় হে অনুষ্ঠানে পুলিশকে সম্বর্ধনা দিলেন মুখ্যমন্ত্রী

শুক্রবার সন্ধ্যায় নেতাজি ইনডোর স্টেডিয়ামে কলকাতা পুলিশ আয়োজিত ‘জয় হে’ অনুষ্ঠানের সূচনা করেন মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়। তিনি বলেন, “পশ্চিমবঙ্গ দেশের মধ্যে সবচেয়ে নিরাপদ এবং এটি শুধুমাত্র রাজ্যের পুলিশের জন্যই সম্ভব হয়েছে.”

অনুষ্ঠানের সূচনা করে মুখ্যমন্ত্রী বলেন, “পুলিশ দিন-রাত পরিশ্রম করে রাজ্যকে সুরক্ষিত রেখেছে৷ দুর্গাপুজো থেকে শুরু করে ইদ, যে কোনও উৎসবে পরিবারের সদস্যদের সঙ্গে সময় না দিয়ে পুলিশকর্মীরা দিন-রাত পথে নামেন শুধুমাত্র সাধারণ মানুষকে ভাল রাখার জন্য৷”

তিনি আরও বলেন, পুলিশের সমালোচনা করার পরিবর্তে তাদের ভালো কাজের প্রশংসা করা উচিত। তিনি পুলিশদের পরিবারকে স্যালুট জানান, কারণ পরিবার পাশে দাঁড়িয়ে সহযোগিতা না করলে পুলিশকর্মীরা তাঁদের কঠিন কর্তব্য পালন করতে পারতেন না৷

গত ১৫ জুলাই দার্জিলিং থেকে ফেরার সময় কার্শিয়াংয়ের কাছে খাদে পড়ে যায় রাষ্ট্রপতি প্রণব মুখোপাধ্যায়ের কনভয়ের একটি গাড়ি৷ মুখ্যমন্ত্রী নিজে দাঁড়িয়ে থেকে উদ্ধারকার্যের নেতৃত্ব দেন৷ সেদিনের উদ্ধারকারী দশজন পুলিশকর্মীকে এদিনের অনুষ্ঠানে সাহসিকতার পুরস্কারে পুরস্কৃত করেন মুখ্যমন্ত্রী৷