WB CM to visit North Bengal today

0
868
Mamata
Mamata

WB CM to visit north Bengal today

WB CM to visit north Bengal today

West Bengal Chief Minister Mamata Banerjee will start for north Bengal to hold the administrative review meeting of three districts – Malda, North and South Dinajpur.

The administrative review meeting of the three districts will be held at Islampur in North Dinajpur on Tuesday.

The West Bengal Chief Minister will leave the city on Monday evening for Bagdogra from where she will go to Sukana and the next day she would head towards the venue of the administrative review meeting.

After the meeting, she would be returning to Siliguri from Islampur. The Chief Minister will return to the city on August 24. The meeting is a crucial one as she will take stock of three districts at a time.

Like all other administrative review meetings, the Chief Minister will be discussing on the present status of progress of different projects and at the same time the projects those will be taken up for an overall development of the districts will also be discussed.

The Chief Minister will be inaugurating several projects and lay stone of some after the administrative review meeting on Tuesday. An elaborate security arrangement has been made to ensure that no untoward incident takes place in the area in the next two days.

 

আজ উত্তরবঙ্গ সফরে যাবেন মুখ্যমন্ত্রী

উন্নয়নে আরও গতি আনতে আজ উত্তরবঙ্গ সফরে যাচ্ছেন মাননীয়া মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়। উত্তরবঙ্গের তিন জেলায় – মালদা, উত্তর ও দক্ষিণ দিনাজপুর জেলায় প্রশাসনিক বৈঠক করবেন মুখ্যমন্ত্রী।

মঙ্গলবার উত্তর দিনাজপুরের ইসলামপুরে চোপড়ার সোনাপুর মহাত্মা গান্ধী হাইস্কুল প্রাঙ্গণে তিন জেলার প্রশাসনিক পর্যালোচনা সভা হবে। সময় বিকেল তিনটে।

পশ্চিমবঙ্গের মুখ্যমন্ত্রী থেকে যেখানে তিনি শুকনা যেতে হবে এবং পরের দিন তিনি প্রশাসনিক পর্যালোচনা সভার ভেন্যু দিকে আগাইয়া হবে বাগডোগরা জন্য সোমবার সন্ধ্যায় শহর ছেড়ে চলে যেতে হবে.

এদিন দুপুরে বাগডোগরা বিমানবন্দরে নামবেন মুখ্যমন্ত্রী সেখান থেকে তিনি যাবেন শুকনায় এবং পরের দিন তিনি প্রশাসনিক বৈঠক করবেন। বৈঠক শেষে তিনি ইসলামপুর থেকে শিলিগুড়ি ফিরবেন। আগামী ২৪ আগস্ট মুখ্যমন্ত্রী কলকাতায় ফিরছেন।

সব অন্যান্য প্রশাসনিক পর্যালোচনা সভা মতো মুখ্যমন্ত্রী বিভিন্ন প্রকল্পের অগ্রগতি, বর্তমান অবস্থা এবং ঐ জেলার  সামগ্রিক উন্নয়ন নিয়ে আলোচনা করবেন। বৈঠকে বিভিন্ন কাজের খতিয়ান পর্যালোচনার পাশাপাশি উত্তরের উন্নয়নে বেশ কিছু নয়া প্রকল্পের সূচনা ও উদ্বোধন করার কথা মুখ্যমন্ত্রীর। বৈঠক শেষে বেশ কিছু ভিত্তিপ্রস্তর স্থাপন করা হবে।