Mamata Banerjee leaves for 8-day tour of Italy, Germany

0
994
Mamata
Mamata

Mamata Banerjee leaves for 8-day tour of Italy, Germany

Mamata Banerjee leaves for 8-day tour of Italy, Germany

Chief Minister Mamata Banerjee today left for an eight-day tour of Italy and Germany. This is her first foreign trip after coming to power for the second time.

Mamata Banerjee will stay in Italy from September 2 to 5. She will attend the canonisation ceremony of Mother Teresa at Vatican City. The mayor of Rome, Virginia Raggi will host a special reception for her either on September 4 or 5.

From Italy, she will fly to Munich to meet some German industrialists leading major manufacturing businesses. This is of great significance, looking ahead to the Bengal Global Business Summit scheduled on January 20, 2017.

The Chief Minister is being accompanied by a 12-member of official delegation and 29 industrialists. The official delegation includes, among others, MPs Sudip Bandopadhyay and Derek O’Brien, Home Secretary Malay Dey and the CM’s secretary Gautam Sanyal. A team of senior editors of English and vernacular dailies are also accompanying her.

 

Mamata Banerjee’s Facebook post:

 

আট দিনের ইতালি ও জার্মানি সফরে রওনা হলেন মুখ্যমন্ত্রী

আজ থেকে আট দিনের ইতালি ও জার্মানি সফরে যাচ্ছেন মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়। দ্বিতীয়বার ক্ষমতায় আসার পর এটিই তাঁর প্রথম বিদেশ সফর।

আগামী ২ থেকে ৫ সেপ্টেম্বর মুখ্যমন্ত্রী ইতালিতে থাকবেন। সেখানে ভ্যাটিকান সিটিতে মাদার টেরেসাকে ‘সন্ত ঘোষণা’ অনুষ্ঠানে যোগ দেবেন তিনি। রোমের মেয়র ভার্জিনিয়া রাজ্ঞী তাঁকে আগামী ৪ অথবা ৫ সেপ্টেম্বর সম্বর্ধনা জানাবেন।

ইতালি থেকে তিনি যাবেন মিউনিখে, সেখানে তিনি জার্মান শিল্পপতিদের সঙ্গে দেখা করবেন। ২০১৭ সালের ২০ জানুয়ারির বেঙ্গল গ্লোবাল বিজনেস সামিটের আগে এই সাক্ষা९ খুবই তা९পর্যপূর্ণ।

১২ জনের একটি সরকারি প্রতিনিধি দল এবং ২৯ জন শিল্পপতি মুখ্যমন্ত্রীর এই সফরের সঙ্গী।

এই সফরে তাঁর সঙ্গে থাকছেন সাংসদ সুদীপ বন্দ্যোপাধ্যায় ও ডেরেক ও’ ব্রায়েন। এছাড়া থাকছেন স্বরাষ্ট্র সচিব মলয় দে এবং সেক্রেটারি গৌতম স্যান্যাল। এছাড়া সাংবাদিকদের একটি দলও রয়েছেন মুখ্যমন্ত্রীর সঙ্গে।