All options open for BMW to invest in Bengal: Amit Mitra in Germany

0
1835
BMW Logo
BMW Logo

All options open for BMW to invest in Bengal: Amit Mitra

All options open for BMW to invest in Bengal: Amit Mitra

All options open for BMW to invest in Bengal, State Finance, Industries and Commerce Minister Dr Amit Mitra said today. He was addressing the press after a three-hour long meeting with top officials of BMW.

“The officials of BMW made several presentations. The meeting was productive. We will carry the talks forward,” he said. The minister added that Bengal wants a ‘sustained relationship’ with BMW. Stressing the green mobility is the future, Dr Mitra said BMW made presentation on electric cars and bikes.

The minister was accompanied by Chief Secretary, Finance Secretary, Mayor of Kolkata, Lok Sabha MP Sudip Bandyopadhyay and other delegates.

The minister invited his counterpart in the German state of North Rhine-Westphalia to Bengal Global Business Summit, 2017.

বিএমডবলুর বাংলায় বিনিয়োগের জন্য সব দরজা খোলা: অমিত মিত্র

বিএমডবলুর বাংলায় বিনিয়োগের জন্য সব দরজা খোলা, আজ বললেন রাজ্যের অর্থ ও শিল্পমন্ত্রী অমিত মিত্র। বিএমডবলুর উচ্চপদস্থ আধিকারিকদের সাথে তিন ঘন্টার এক বৈঠকের পর তিনি সাংবাদিকদের এই কথা বলেন।

বিএমডবলুর আধিকারিক অনেকগুলি প্রেসেন্টেশন দেখান। আজকের বৈঠক ফলপ্রসূ, বলেন শিল্পমন্ত্রী। তিনি আরও জানান যে বাংলা বিএমডাবলুর সাথে ‘সাস্টেন্ড রিলেশনশিপ’ চায়।

ইলেকট্রিক গাড়ি ও বাইক প্রকল্পে আগ্রহী বি এম ডবলু, বলেন অমিত মিত্র। অর্থমন্ত্রী ছাড়াও বৈঠকে আজ ছিলেন মুখ্যসচিব, অর্থসচিব, কলকাতার মেয়র, সাংসদ সুদীপ বন্দ্যোপাধ্যায় ও অন্যান্যরা।

২০১৭র বিশ্ব বাংলা বাণিজ্য সম্মেলনের জন্য জার্মানির রাজ্য নর্থ রাইন-ওয়েস্টফিলিয়ার অর্থমন্ত্রীকে আমন্ত্রণ জানান অমিত মিত্র।