Puja Gift for Singur – landowners to get back land after Durga Puja: Mamata Banerjee

0
725
Mamata
Mamata

Singur landowners to get back land after Durga Puja: Mamata Banerjee

Singur landowners to get back land after Durga Puja: Mamata Banerjee

Bengal Chief Minister Mamata Banerjee today said landowners in Singur will get possession of land after Durga Puja festival.

“After Puja all land owners will get their land back. It will be fit for agriculture,” Chief Minister said after an administrative review meeting here in Hooghly district.

She said she was happy to be part of the fight of farmers who were getting back their land.

1,768 land owners have so far taken cheques from the government while 10,747 ‘parchas’ (land deeds) have been given so far, Partha Chatterjee said.

 

সিঙ্গুরের চাষীরা পুজোর পরে চাষযোগ্য জমি পাবেন:‌ মমতা

পুজোর পর সিঙ্গুরের জমি চাষযোগ্য করে কৃষকদের ফিরিয়ে দেওয়া হবে। বৃহস্পতিবার চূচূঁড়া ময়দানে এক সভায় একথা জানিয়েছেন মুখ্যমন্ত্রী মমতা ব্যানার্জি।

হুগলি জেলা প্রশাসনের সঙ্গে বৈঠকে মুখ্যমন্ত্রী নির্দেশ দিয়েছেন, ২১ অক্টোবরের মধ্যে সিঙ্গুরের জমি চাষের উপযুক্ত করে তুলতে হবে। এই লক্ষ্যমাত্রা সামনে রেখে সব দপ্তরকেই কাজ জোরদার করতে হবে।

‘‌রাজনৈতিক স্থিরতা মানেই উন্নয়নে গতিশীলতা। আর সবাই ভাল না থাকলে আমি ভাল থাকি না’‌, বলেন মুখ্যমন্ত্রী। সিঙ্গুর প্রসঙ্গ টেনে বলেন, সিঙ্গুরের মানুষ জমি ফিরে পেয়েছেন। তাঁরা পরচা পেয়েছেন, চেকও দেওয়া হয়েছে। পুজোর পরে জমিও ফিরিয়ে দেওয়া হবে। সেখানে তাঁরা চাষ শুরু করতে পারবেন।