Trinamool ups the ante against Centre on demonetisation issue in Parliament

0
1020
Parliament house in New Delhi
Parliament house in New Delhi

Trinamool ups the ante against Centre on demonetisation issue in Parliament

Trinamool ups the ante against Centre on demonetisation issue in Parliament

Trinamool today stepped up the pressure against the Centre on the issue of demonetisation. Party MPs from both the Houses assembled near the Gandhi statue outside Parliament to do a dharna highlighting the suffering of common people due to demonetisation.

In Rajya Sabha, Trinamool submitted a Notice under Rule 168 seeking voting along with discussion on demonetisation. Leader of the party in Rajya Sabha, Derek O’Brien demanded that the Prime Minister be present in the House during the discussion.

In Lok Sabha, Leader of the party in Lower House, Sudip Bandyopadhyay submitted an Adjournment Motion and sought an immediate discussion on the issue.

“We want to categorically state that we are all against Black Money and should fight against it together. We feel that ban on Rs 500 & Rs 1000 notes has caused tremendous difficulties to the poor  & common people. Let this decision be withdrawn temporarily to chalk out a final plan,” he said.

 

নোট বাতিল ইস্যুতে কেন্দ্রের ওপর চাপ বাড়াল তৃণমূল

মানুষের হয়রানির প্রতিবাদে কেন্দ্রের ওপর চাপ বাড়াতে সংসদের বাইরে গান্ধী মূর্তির পাদদেশে তৃণমূল সাংসদরা জমায়েত হয়ে ধর্ণা দেন।

আলোচনার পাশাপাশি রাজ্যসভাতে নোট বাতিল ইস্যুতে ১৬৮ নম্বর নিয়ম অনুসারে ভোটের দাবি জানান রাজ্যসভায় তৃণমূলের দলনেতা ডেরেক ও ব্রায়েন। তিনি দাবি করেন যেন আলোচনার সময় কক্ষে প্রধানমন্ত্রী উপস্থিত থাকেন।

লোকসভায় তৃণমূলের দলনেতা সুদীপ বন্দ্যোপাধ্যায় মুলতুবি প্রস্তাব এনে নোট বাতিলের ওপর আলোচনার দাবি জানান।

তিনি বলেন “আমরা দৃঢ়তার সঙ্গে জানিয়েছি আমরা সকলে কালো টাকার বিরোধী, সবাইকে এর বিরুদ্ধে একজোট হয়ে লড়তে হবে।  কিন্তু ৫০০ ও ১০০০ টাকার নোট বাতিল হওয়ার ফলে মানুষকে চূড়ান্ত দুর্ভোগের মধ্যে পড়তে হচ্ছে। আপাতত এই সিদ্ধান্ত বাতিল করে সঠিক পরিকল্পনা করে তবেই সিদ্ধান্ত কার্যকর করা হোক।”