New Bengal tourism ad wins praises on social media

0
793
West Bengal - Tourism
West Bengal - Tourism

New Bengal tourism ad wins praises on social media

New Bengal tourism ad wins praises on social media

Bengal Tourism’s new ad is winning the internet with its ‘sweetness’ and rightly so. Ever since the ad released on Friday, it has crossed a million views and been shared by more than 30, 000 people on Facebook alone. The video is through a foreigner’s eyes who embarks on a journey through Bengal and soaks in the culture, the food and the ambience of the state.

From the busy college streets and yellow cabs in Kolkata, to devouring bhetki paturis, to visiting architecturally rich temples of Bishnupur, to the haunting music of the Bauls, to Rabidra Sangeet- the video captures all things beautiful about the state.

From the mystic valleys in Darjeeling, to the breathtaking sea beach of Mandarmani, the video is a visual delight. The video ends with Shah Rukh Khan, the state’s brand ambassador, crooning Tagore’s song. People have been praising the ad on social media, calling it a fitting tribute to the state.

 

বাংলাকে আন্তর্জাতিক দরবারে নতুন করে তুলে ধরলেন মুখ্যমন্ত্রী, সম্মোহিত বিশ্ব

মিষ্টি বাংলার মিষ্টি কাহিনি। ভাগীরথীর তীরে বসত সেই প্রাণের। আকাশে পাতিয়া কান, শুনেছেন কী তার গান? না শুনে থাকলে শুনুন বাংলার এই নতুন তান। শহরে থাকুন বা প্রবাসে এই সুর বাঙালি হিসেবে আপনার মনে প্রেম জাগাবেই। কারণ এই প্রেমের সূতো প্রেমের সেই নায়কের হাতে বাঁধা। যাঁর নাম তো বাংলার ব্যান্ড অ্যাম্বাসাডর হিসেবে শুনেই থাকবেন।

উত্তরে আলসেমি মাখা সুন্দরী দার্জিলিং। দক্ষিণে শান্তিনিকেতন থেকে সুন্দরবন। এরই মাঝে এক “কলিকাতা চলিয়াছে নড়িতে নড়িতে”। অফিস পাড়া, বই পাড়া, বাবুঘাট, আউটট্রাম ঘাট, দক্ষিনেশ্বর থেকে খিদিরপুর। সবই উঠে এসেছে পশ্চিমবঙ্গ সরকারের পর্যটন বিভাগের এই তিন মিনিটের ভিডিওতে। জানুয়ারি মাসের ২০ তারিখ পোস্ট করা হয়েছে ফেসবুকে। এখনও পর্যন্ত দশ লক্ষেরও বেশি মানুষ দেখে ফেলেছেন মিষ্টি বাংলার এই কাহিনি। নতুন যুগের এই নতুন বাঙালিয়ানায় আপনিও শামিল হতেই পারেন। বাউল মনের হারিয়ে যাওয়ার এখানে নেই মানা।