Financial rights of the people have been snatched away: Mamata Banerjee on demonetisation

0
591
Mamata
Mamata

Financial rights of the people have been snatched away: Mamata Banerjee on demonetisation

Financial rights of the people have been snatched away: Mamata Banerjee on demonetisation

Attacking the Central Government sharply, Bengal Chief Minister Mamata Banerjee Wednesday said that the Centre snatched away the financial freedom of the common people of India through demonetisation.

“People are not able to withdraw their own money from banks. Democratic and political rights are meaningless without financial rights. Central govt has once again made us dependent despite so many years of independence,” she said while addressing reporters at Sukna.

She made an appeal to the Centre to take back all limits on cash withdrawal immediately. She maintained that people will not forgive the Centre for causing them so much suffering due to demonetisation.

Mamata Banerjee also said that Trinamool is being targeted because the party protested against demonetisation. “Sudip Bandyopadhyay is innocent. He has committed no fault. This is political vendetta, nothing else,” she said.

 

সাধারণ মানুষের অর্থনৈতিক অধিকার কেড়ে নেওয়া হয়েছেঃ মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়

কেন্দ্রীয় সরকারকে কড়া ভাষায় আক্রমণ করে এদিন মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় বলেন, নোট বাতিলের মাধ্যমে কেন্দ্রীয় সরকার সাধারণ মানুষের অর্থনৈতিক অধিকার কেড়ে নিয়েছে।

মুখ্যমন্ত্রী বলেন, “সাধারণ মানুষ ব্যাঙ্ক থেকে নিজের টাকা তুলতে পারছেন না। অর্থনৈতিক অধিকার কেড়ে নিলে রাজনৈতিক ও গণতান্ত্রিক অধিকার অর্থহীন হয়ে পড়ে। স্বাধীনতার এত বছর পরেও কেন্দ্রীয় সরকারের হঠকারী সিদ্ধান্তের জন্য আজ মানুষ পরাধীন”।

তিনি কেন্দ্রীয় সরকারের কাছে সব বিধি নিষেধ প্রত্যাহারের দাবি জানান। তিনি বলেন এই গণতান্ত্রিক শোষণ ও শাসন আগামীদিনে ভারতের মানুষ ক্ষমা করবে না।

সাংসদ সুদীপ বন্দ্যোপাধ্যায়ের গ্রেফতারি প্রসঙ্গে তিনি বলেন, “উনি কোন অপরাধ করেননি, উনি নির্দোষ। এটা রাজনৈতিক প্রতিহিংসা ছাড়া আর কিছু নয়”।