Private Medical Business under scanner – People hail Bengal CM’s move as ‘milestone’

0
694
Medical Education
Medical Education

People hail Bengal CM’s move as ‘milestone’

People hail Bengal CM’s move as ‘milestone’

Appreciation and words of thanks came flooding for Chief Minister Mamata Banerjee from all walks of life on Thursday, a day after she pulled up private healthcare facilities in the city. Citizens of Kolkata and other parts of Bengal welcomed the move to form the West Bengal Health Regulatory Commission to monitor the functioning of the private hospitals and nursing homes.

Calling it a “milestone decision” by the government, the people from the city expressed their heartfelt gratitude to the Chief Minister as they believe that the decision will help the patients in many ways.

It may be mentioned that in an unprecedented move, the Chief Minister on Wednesday pulled up the private hospitals and nursing homes over various issues. The people are happy as the head of the state has come up with a policy to fix accountability on the part of the hospital authorities.

বেসরকারি হাসপাতালগুলির জন্য কমিশন গড়ার মুখ্যমন্ত্রীরসিদ্ধান্তকে সাধুবাদ সাধারণ মানুষের

বেসরকারি হাসপাতাল ও নার্সিংহোমে নজরদারি রাখতে হেলথ রেগুলেটরি কমিশন তৈরি করবে রাজ্য| মুখ্যমন্ত্রী জানিয়েছেন, ১০ সদস্যের সেই কমিটির মাথায় রাখা হবে একজন অবসরপ্রাপ্ত বিচারপতিকে। সঙ্গে থাকবেন ৫ জন চিকি९সক ও আধিকারিকরা। এই কমিটি মুখ্যমন্ত্রীকে প্রতি মাসে একবার করে রিপোর্ট দেবে।

ক্লিনিক্যাল এস্টাব্লিশমেন্ট অ্যাক্ট আরও কঠোর করতে আগামী ৩ মার্চ বিল আনা হচ্ছে বিধানসভায়|

উল্লেখ্য এটি একটি অভূতপূর্ব পদক্ষেপ। বুধবার মুখ্যমন্ত্রী বেসরকারি হাসপাতাল ও নার্সিংহোমগুলির কর্তৃপক্ষের সঙ্গে তাদের বিভিন্ন সমস্যা নিয়ে আলোচনা করেন। বেসরকারি হাসপাতালগুলিকে নিয়ে সরকারের এই সিদ্ধান্তকে ‘মাইলস্টোন ডিসিশন’ আখ্যা দিয়েছে মানুষ। মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়কে আন্তরিক কৃতজ্ঞতা জানিয়েছেন তারা। তাদের বিশ্বাস মুখ্যমন্ত্রীর এই সিদ্ধান্ত সাধারণ মানুষকে অনেক ক্ষেত্রে সাহায্য করবে।