Eco Park a major success, footfall crosses 75 lakh

0
1070
Eco Park in Kolkata
Eco Park in Kolkata

Eco Park a major success, footfall crosses 75 lakh

Eco Park a major success, footfall crosses 75 lakh

The footfall at Eco Park has crossed the 75 lakh mark according to a statistics issued by the Housing Infrastructure Development Corporation (HIDCO). Exactly 75,01,629 have visited the Eco Park.

Chief Minister Mamata Banerjee inaugurated the park on December 29, 2012 and it was thrown open to public from January 1, 2013. The park was set up on a 480-acre land and is surrounded by 112 acres of waterbody.

The park has become the most attractive destination for both domestic and foreign tourists because of its uniqueness. There are flower gardens and mystic gardens and the new addition will be a hibiscus garden. There is an arena where people can enjoy cycling and also a joggers’ ally. There is a zone for other indoor games as well and people can go for boating inside the park.

Two restaurants, Café Ekanta renamed by Chief Minister and a houseboat restaurant offer mouthwatering dishes. The USP of Eco Park is cleanliness. A person littering or throwing soiled papers and plastic outside waste bins are fined.

নিউটাউন ইকোপার্কে পর্যটকের সংখ্যা ছাড়াল ৭৫ লক্ষ

নিউটাউনের এক পার্ক এখন এক জমজমাট পর্যটন কেন্দ্র। ২০১২ সালে এই পার্কের উদ্বোধনের পর থেকে এখানে এখন অবধি ৭৫ লক্ষেরও বেশি মানুষ এসেছেন, এমনটাই দাবি হিডকোর।

মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় ২০১২ সালের ২৯শে ডিসেম্বর এই পার্কটির উদ্বোধন করেন ও ২০১৩ সালের ১লা জানুয়ারি সাধারন মানুষের জন্য পার্কটি খুলে দেওয়া হয়। ১১২ একরের একটি জলাশয়কে ঘিরে ৪৮০ একর জমিতে তৈরী হয়েছে এই পার্কটি।

ইতিমধ্যেই এক পার্ক দেশী ও বিদেশী পর্যটকদের মন জয় করে নিয়েছে। এখানে আছে বিভিন্ন ধরনের ফুলের বাগান, জগিং ও সাইক্লিং করার জায়গা, বিভিন্ন ইনডোর গেমস। পাশাপাশি মানুষ এখানে বোটিংও করতে পারেন। ভোজনরসিকদের জন্য এখানে আছে নানা খাবারের সম্ভার; রয়েছে ক্যাফে একান্তে।

পার্কের পরিচ্ছন্নতা একে করে তুলেছে দর্শকদের কাছে আরও মনোগ্রাহী। কেউ নির্দিষ্ট স্থান ছাড়া নোংরা ফেললে বা কোনও ভাবে পার্কটিকে অপরিচ্ছন্ন করলে তাকে ফাইন দিতে হয়।