Bengal Tourism Update – Tourism Hub to come up in Tiger Hills

0
2067
Darjeeling - Toy Train
Darjeeling - Toy Train

Tourism Hub to come up in Tiger Hills

Tourism Hub to come up in Tiger Hills

Bengal Chief Minister Mamata Banerjee today marked the setting up of a Tourism Hub at Tiger Hill in Darjeeling. The Hub will be a boost to people of the area with more and more tourists being attracted to the place, famous for observing sunrise. Once this Hub is complete, people of the Hills living in the surrounding areas will be financially benefited, directly or indirectly.

The Bengal Government under Mamata Banerjee has provided primary focus on the tourism industry. New infrastructure has been created and as a result, the state has gain an increase in revenue through the increasing number 0f footfalls by the tourists, national and international.

The Bengal Chief Minister is on a visit to the Hills. On Monday, she held a meeting in Mirik and today she will be holding the State Cabinet meeting in the Hills for the first time.

পর্যটন হাব হবে টাইগার হিলে

বুধবার টাইগার হিল পরিদর্শনে যান মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়। সেখানে চালু হয়া প্রকল্পগুলির কাজ খতিয়ে দেখার পাশাপাশি নিজের হাতে চারাগাছও রোপণ করেন মুখ্যমন্ত্রী।

এদিন তিনি ঘোষণা করেন পর্যটন হাব হবে টাইগার হিলে । এই হাবটি তৈরী হলে শুধু যে উত্তরবঙ্গ বা রাজ্যের পর্যটন শিল্পে রাজ্যের আয় বাড়বে তাই নয়, পাশাপাশি আর্থিক সচ্ছলতা পাবে মিরিকবাসি ও পাহাড়ের অন্যান্য মানুষ জন যারা প্রত্যক্ষ বা পরোক্ষ ভাবে এই পর্যটন শিল্পে জড়িত।

২০১১ সাল থেকে ক্ষমতায় আসার পর থেকেই সমগ্র পশ্চিমবঙ্গে বিশেষ করে উত্তরবঙ্গে পর্যটন শিল্পে জোর দিয়েছেন মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়। আর তার ফলস্বরূপ পশ্চিমবঙ্গে পর্যটন শিল্পের মাধ্যমে এসেছে প্রচুর রাজস্ব ও পাশাপাশি দেশী ও বিদেশী পর্যটকের সংখ্যাও এ রাজ্যে উল্লেখযোগ্য ভাবে বেড়েছে। সদ্যসমাপ্ত মিরিকে পৌর নির্বাচনে বোর্ড গড়েছে তৃণমূল কংগ্রেস।

ঠিক তার পরেই মুখ্যমন্ত্রী মিরিকে যান পাহাড়বাসীকে অভিনন্দন জানাতে। গত সোমবার তিনি মিরিকে জনসভা করেন ও মিরিকের উন্নয়নের জন্যও বহু কর্মসূচীর কথা ঘোষণা করেন। পাশাপাশি মিরিকবাসীকে অর্থনৈতিক ভাবে উন্নত করতে  জোর দেন পর্যটন শিল্পে।