Mamata protest Bloodshed in Rajasthan – In protest of barbaric murder of Bengal youth a candle vigil organised by TMYC

0
302
Mamata Banerjee
Mamata Banerjee

Rajasthan murder: TMYC organizes candle vigil

Rajasthan murder: TMYC organizes candle vigil

Trinamool Youth Congress, led by TMYC President and MP Abhishek Banerjee, organised a candle light vigil today evening, to protest against the heinous murder of a Bengali labourer in Rajasthan. The candle march was held from Hazra More to Gandhi statue at Mayo Road.

The TMYC President lashed out at the BJP and said, “We strongly condemn the dastardly and heinous crime in Rajasthan. It is shocking and sent chills down my spine. It is not just a murder of an individual, it is the MURDER of whole HUMANITY . No amount of outrage is enough, as a Human, Indian and a Hindu I hang my head in shame!”

The Bengal Chief Minister has announced an aid of Rs 3 Lakh and will give a job to an eligible member of the family of the deceased labourer. The State Government has also promised to bear the cost of the education of the three children of the deceased.

 

রাজস্থানে বাঙালি শ্রমিক হত্যা, প্রতিবাদে পথে তৃণমূল যুব কংগ্রেস

আজ কলকাতার রাজপথে একটি মোমবাতি মিছিল করলেন তৃণমূল যুব কংগ্রেসের সভাপতি তথা সাংসদ অভিষেক বন্দ্যোপাধ্যায়। রাজস্থানে এক বাঙালি শ্রমিকের নৃশংস হত্যার প্রতিবাদে এই মিছিল শুরু হয় হাজরা মোড়ে এবং শেষ হয় মেয়ো রোডে গান্ধীমূর্তির পাদদেশে।

তৃণমূল যুব কংগ্রেসের সভাপতি এই ঘটনায় দুষেছেন বিজেপিকে। তিনি বলেন, এই ঘটনা অত্যন্ত দুর্ভাগ্যজনক, নৃশংস, অমানবিক এবং দানবিক। তিনি বলেন মানুষ হিসেবে তিনি লজ্জিত বোধ করছেন।

ইতিমধ্যেই রাজ্য সরকার নিহতের পরিবারকে সাহায্যের হাত বাড়িয়ে দিয়েছে। মুখ্যমন্ত্রী নিহতের পরিবারকে তিন লক্ষ টাকা ও পরিবারের এক সদস্যকে চাকরি দেওয়ার প্রতিশ্রুতি দিয়েছেন। ওঁর তিন মেয়ের পড়াশোনার খরচও বহন করবে রাজ্য সরকার।

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here