Bengal Tourism Update – Japanese Forest inaugurated at Newtown’s Eco Park

0
756
Mamata
Mamata

Japanese Forest inaugurated at Newtown’s Eco Park

Japanese Forest inaugurated at Newtown’s Eco Park

Bengal Chief Minister on Tuesday inaugurated yet another attraction at Newtown’s Eco Park – a Japanese Forest.

Eco Park renamed as Prakriti Tirtha by Chief Minister Mamata Banerjee is the most sought after tourist destination of Kolkata in New Town. The footfall of visitors has been more than 53 lakh since its inception, four years ago.

Statues of laughing Buddha will welcome the visitors. There is a three layer pagoda along with a monastery, drawing inspiration from the Ryonji monastery. There is also be a meditation room. The forest will also house lanterns and lights to give the area the look of mini Japan.

The Eco Park which stands on 480 acre of land with a 104 acre of water body surrounding it was inaugurated by Mamata Banerjee on December 29, 2012. It is divided into three broad areas- ecological zone comprising wetlands, grassland and urban forest, theme garden and open space and urban recreation spaces.

ইকো পার্কে জাপানি উদ্যানের উদ্বোধন করলেন মুখ্যমন্ত্রী

মঙ্গলবার নিউটাউনের ইকোপার্কে একটি জাপানি ফরেস্টের উদ্বোধন করলেন মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়। এই ধরনের উদ্যান এই দেশে একেবারেই প্রথম। কলকাতার পর্যটন কেন্দ্রগুলির মধ্যে এই মুহূর্তে এক জনপ্রিয় কেন্দ্র হল ইকো পার্ক। মাত্র চার বছরে এখানে ৫৩ লাখেরও বেশি মানুষের সমাগম হয়েছে।

এই উদ্যানে লাফিং বুদ্ধর মূর্তি দ্বারা পর্যটকদের স্বাগত জানানো হবে। একটি মনাস্টেরী সহ ত্রিস্তরীও প্যাগোডা থাকবে যা রিওঞ্জি মনাস্টেরী আদলে তৈরি। এখানে একটি ধ্যান কক্ষও থাকবে। জায়গাটি ছোট ছোট লন্ঠন ও আলো দ্বারা সাজানো হবে জাপানের মত পরিবেশ তৈরি করতে।

মুখ্যমন্ত্রী ২৯সে ডিসেম্বর ২০১২ সালে ইকো পার্ক উদ্বোধন করেন। পুরো অঞ্চলটি তিন ভাগে বিভক্ত – বাস্তুসংস্থান সংক্রান্ত, থিম উদ্যান ও বিনোদনের জন্য একটি ভাগ রাখা হয়েছে।