Bengal is Coming Back – WB Govt writes to Centre to expedite renaming of state

0
635
West Bengal - Tourism
West Bengal - Tourism

WB Govt writes to Centre to expedite renaming of state

WB Govt writes to Centre to expedite renaming of state

The West Bengal government has written to the Centre urging to expedite the process required to change the name of the state as passed in the Assembly on August 29, 2016.

It may be recalled that the West Bengal Legislative Assembly had passed the resolution of renaming the state as “Bangla” in Bengali and “Bengal” in English in the special session that was held on August 29.

A letter has been sent to the Centre requesting it to do the necessary as early as possible. The decision of the House in passing the resolution to change the name of the state will immensely benefit lakhs of students and people from all walks of life in coming days.

রাজ্যের নাম বদলের প্রক্রিয়াকে ত্বরান্বিত করতে কেন্দ্রকে চিঠি দিল রাজ্য সরকার

রাজ্যের নাম বদলের প্রক্রিয়াকে ত্বরান্বিত করতে কেন্দ্রকে চিঠি দিল রাজ্য সরকার। গতবছর ২৯শে অগস্ট বিধানসভায় রাজ্যের নতুন নামকরনের সিদ্ধান্ত পাশ হয়। বাংলায় নতুন নাম হবে “বাংলা”, ইংরাজি ভাষায় “Bengal” এবং হিন্দিতে ‘বাঙ্গাল’।

রাজ্য সরকারের পক্ষ থেকে কেন্দ্রকে অনুরোধ জানানো হয়েছে এই প্রক্রিয়া তাড়াতাড়ি সম্পন্ন করার জন্য যাবতীয় পদক্ষেপ গ্রহণ করতে।

এই সিদ্ধান্তটি সংসদে গৃহীত হলে লক্ষ লক্ষ পড়ুয়া ও সর্বস্তরের মানুষ উপকৃত হবেন। রাজ্যের জনগণ ও ছাত্রছাত্রীরা রাজ্যের নতুন নামকে স্বাগত জানিয়েছে।