Bengal Tourism Update – Bengal plans tourism circuit on Mother Teresa

0
1437
Mother Teresa
Mother Teresa
0 0
Azadi Ka Amrit Mahoutsav

InterServer Web Hosting and VPS
Read Time:2 Minute, 1 Second

Bengal plans tourism circuit on Mother Teresa

Bengal plans tourism circuit on Mother Teresa

Bengal Tourism Department has drawn up a plan to promote on its website spots in Kolkata and the State with which Mother Teresa was intimately associated.

Tourists can book their visits to these spots that will include Mother House, the house where she first lived in Kolkata, a convent on Elliot Road and the church in Darjeeling she attended in the 1950s.

“After Sunday’s canonisation programme, we expect an increased flow of foreign tourists to the State. We will make arrangements so that they have a hassle-free experience,” said tourism minister Gautam Deb.

The minister said, the Government will also try to create a tourism circuit in which over 40 places of interest in Kolkata and all over Bengal, based on Mother Teresa, will be included.

 

মাদার টেরেসাকে নিয়ে পর্যটন সার্কিটের ভাবনা রাজ্যের

মাদার টেরেসা যেসকল জায়গার সঙ্গে যুক্ত ছিলেন সেখানে পর্যটন সার্কিট করার পরিকল্পনা করছে বাংলার পর্যটন বিভাগ।

পর্যটকরা আগে থেকে এই জায়গাগুলির বুকিং করতে পারবেন। কলকাতার মাদার হাউস যেখানে তিনি প্রথমে থাকতেন, এলিয়ট রোডের কনভেন্ট, দার্জিলিং-এ গির্জা যেখানে তিনি পঞ্চাশের দশকে গেছিলেন এগুলিকেও এই সার্কিটের অন্তর্ভুক্ত করা হবে।

“পর্যটন মন্ত্রী গৌতম দেব জানান, “রোববারের ‘সন্ত’ অনুষ্ঠানের পর, রাজ্যে বিদেশী পর্যটকদের সংখ্যা বৃদ্ধি পাবে। পর্যটকদের যাতে কোনরকম সমস্যার সম্মুখীন হতে না হয় সেদিকেও নজর রাখা হবে”।

মন্ত্রী জানান, কলকাতা ও তার চারপাশ এবং সমগ্র বাংলায় অবস্থিত এরকম ৪০টি জায়গা নিয়ে মাদার টেরেসা ট্যুরিজম সার্কিট করার পরিকল্পনা রয়েছে রাজ্য সরকারের।

About Post Author

Editor Desk

Antara Tripathy M.Sc., B.Ed. by qualification and bring 15 years of media reporting experience.. Coverred many illustarted events like, G20, ICC,MCCI,British High Commission, Bangladesh etc. She took over from the founder Editor of IBG NEWS Suman Munshi (15/Mar/2012- 09/Aug/2018 and October 2020 to 13 June 2023).
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Advertisements

USD