West Bengal to have New District – WB CM after the first administrative review meeting

0
1079
Mamata
Mamata

Jhargram will become a new district soon: WB CM after the first administrative review meeting

Jhargram will become a new district soon: WB CM after the first administrative review meeting

After returning to power for the second term, the first block-level administrative review meeting of the West Bengal Government led by Mamata Banerjee took place today. The status of ongoing projects and future action plans were discussed at the meeting.

The West Bengal Chief Minister had announced on June 3, after holding the first State-level administrative review meeting at Town Hall in Kolkata, that she would start her district tours to hold the block-level administrative review meetings from Jangalmahal.

This meeting was held at Jhargram in Paschim Medinipur district. Senior district officials had prepared all documents and reports.

Senior officials of the State Government including the Chief Secretary and the Home Secretary were present during the meeting. Starting from construction of bridges, that had been a long-standing demand of the local people, to setting up of super-speciality hospitals, development on all fronts had brought about a sea change in the lives of the people during the past five years.

People had to travel a long distances to access better treatment facilities, but with the setting up of the super-speciality hospital, it is no longer a problem. Krishak bazaars, ITI colleges and model schools have also come up. Moreover, projects like Khadya Sathi, Kanyashree and Sabuj Sathi have also being implemented.

After the meeting today, the Chief Minister addressed a press conference. She said, “Good work has happened in Paschim Medinipur district. The process of development must continue.”

She promised that all ongoing projects would be completed. The work towards the creation of the district of Jhargram is progressing at a rapid pace.

Regarding the menace of elephants destroying crops, the Chief Minister said, “We have asked the Forest Department to take measures to stop the attacks by elephants in the district.” About the issue of flood control and water conservation, she said, “We have started a project worth Rs 500 crore to construct check dams and other water harvesting measures.”

 

 

ঝাড়গ্রাম হবে নতুন জেলা: প্রশাসনিক বৈঠকের পর বললেন মুখ্যমন্ত্রী

দ্বিতীয়বার ক্ষমতায় আসার পর মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় পরিচালিত সরকারের জেলা স্তরের প্রথম প্রশাসনিক বৈঠক ছিল আজ। চলতি প্রকল্প এবং ভবিষ্যতে কর্মপরিকল্পনা নিয়ে আলোচনা করা হয় এই বৈঠকে।

গত ৩ জুন কলকাতার টাউন হলে প্রশাসনিক বৈঠকের পরই তিনি এই বৈঠকের কথা ঘোষণা করেন। তিনি জানান যে জঙ্গলমহল থেকেই তিনি তার জেলা সফর শুরু করবেন।বৈঠকটি হয় পশ্চিম মেদিনীপুরের ঝাড়গ্রামে।

বিভিন্ন দপ্তরের প্রশাসনিক প্রধান, সাংসদ, বিধায়ক ও জেলার মন্ত্রীদের সঙ্গে ঝাড়গ্রাম পুলিস সুপারের  বৈঠকের উপস্থিত ছিলেন এই বৈঠকে। সাধারণ মানুষের চাহিদা অনুযায়ী দীর্ঘ সেতু এবং মাল্টি সুপার স্পেশালিটি হসপিটাল তৈরির কাজ এখানে সম্পন্ন হয়ে গেছে, যা এখানকার সাধারণ মানুষের জীবনযাত্রাকে অনেক সহজ করে তুলেছে। এর ফলে মানুষকে চিকিৎসার জন্য আর অতদূর যেতে হবে না।

এখানে কিষাণ বাজার, আইটিআই কলেজ , মডেল স্কুল তৈরি হচ্ছে। বিভিন্ন সরকারি প্রকল্প যেমন খাদ্য সাথী, কন্যাশ্রী, সবুজসাথী ইত্যাদির সহায়তা পাচ্ছে এলাকার মানুষ।

বৈঠকের পর সাংবাদিকদের মুখোমুখি হন মুখ্যমন্ত্রী। তিনি বলেন, “পশ্চিম মেদিনীপুরে অনেক ভালো কাজ হয়েছে। উন্নয়নের কাজ অব্যাহত থাকবে। যে প্রকল্পগুলির কাজ চলছে সেগুলি দ্রুত শেষ করা হবে।খুব শীঘ্রই ঝাড়গ্রাম নতুন জেলা তৈরি হবে”।

তিনি আরও জানান, জেলায় হাতির হানা রুখতে বন দপ্তরকে প্রয়োজনীয় ব্যবস্থা নেওয়ার নির্দেশ দেওয়া হয়েছে এছাড়া চেক ড্যাম তৈরি ও সেচ ব্যবস্থার জন্য ৫০০ কোটি টাকা ব্যয়ে একটি প্রকল্পের কাজ শুরু হয়েছে।