After turnaround, Tantuja launches new product in form of linen

0
822
Bengal Sari
Bengal Sari

After turnaround, Tantuja launches new product in form of linen

After turnaround, Tantuja launches new product in form of linen

Tantuja, the leading brand of Bengal, under the State MSME department, has now stepped in to promote linen products. The new products made of linen were inaugurated on Tuesday by the Bengal MSME Minister.

The MSME department has started training 180 Tant weavers in Fulia on making linen fabric. The MSME department has been supplying the weavers with special machines to weave linen fabric.

Tantuja will promote the products through its 10 outlets. Prices have been fixed keeping in mind the middle income groups.

Tantuja has recently received the prestigious Images Retail Award in Mumbai. Tantuja’s products, especially sarees, are now available on most popular e-commerce platform. Once ailing due to financial crisis, the organisation under West Bengal State Handloom Weavers Cooperative Society made a record operational profit in 2015-16 at Rs 3.5 crore against a turnover of Rs 123.19 crore.

 

লাভের মুখ দেখার পর এবার লিনেন লঞ্চ করল তন্তুজ

ডিজাইনার দের সঙ্গে গাঁটছড়া বেঁধে এবার লিনেনের ডিজাইনার রেঞ্জ তাদের বাজারে আনল তন্তুজ। মঙ্গলবার এই নতুন ডিজাইন করা পোশাকের উদ্বোধন করেন ক্ষুদ্র ও মাঝারি শিল্পমন্ত্রী।

ফুলিয়ার ৩টি সোসাইটির মত ১৮০ জন তাঁতশিল্পীদের দিয়ে প্রথম ধাপের লিনেনের ফ্যাব্রিক তৈরির প্রশিক্ষণ দেওয়া শুরু করেছে। লিনেনের মতো মজবুত ফাইবারকে নরম করে ডিজাইনার পোশাক তৈরির উপযোগী করে তুলতে বিশেষ যন্ত্রও আনানো হয়েছে। ১ কোটি ৩ লক্ষ টাকা বরাদ্দ করা হয়েছে এই প্রকল্পের জন্য।

কলকাতায় যে ১০টি শো রুম আছে সেখানেও লিনেনের ডিজাইন রাখা হবে। মধ্যবিত্ত লোকেদেড় কথা মাথায় রেখেই মুল্য নির্ধারন করা হয়েছে।

সম্প্রতি মুম্বাইতে পুরস্কার পেয়েছে তন্তুজ। তন্তুজর পণ্যদ্রব্য বিশেষত শাড়ি এখন সবচেয়ে বেশি জনপ্রিয়, এগুলি সব ই-কমার্স প্ল্যাটফর্মে পাওয়া যায়।

একদা আর্থিক সংকটে থাকা এই হ্যান্ডলুম তাঁতি কো-অপারেটিভ সোসাইটি এখন রাজ্য সরকারের সহযোগিতায় লাভের মুখ দেখছে। ২০১৫-১৬ সালে তাদের লাভের পরিমাণ ৩.৫ কোটি।