German delegation likely to attend Bengal Global Business Summit, 2017

0
1518
Mamata Banerjee at Germany
Mamata Banerjee at Germany
0 0
Azadi Ka Amrit Mahoutsav

InterServer Web Hosting and VPS
Read Time:3 Minute, 16 Second

German delegation likely to attend Bengal Global Business Summit, 2017

German delegation likely to attend Bengal Global Business Summit, 2017

The presence of Chief Minister Mamata Banerjee has created a lasting impression in the minds of the German business fraternity and a big delegation from the country is expected to attend the Bengal Global Business Summit, scheduled to held on January 20 and 21 next year, state Finance minister
Dr Amit Mitra said.

Vikram Solar, one of the leading solar energy solution providers based in Bengal, has signed an MoU with Teamtechnik of Germany to upgrade and expand its production capacity for Rs 400 crore. An MoU was signed between Sanjay Kajaria-led Hastings Group and German security system company Abus to export bio-jute packaging materials.

Before leaving Germany, Dr Mitra said the German businessmen were impressed by the development that had taken place under Mamata Banerjee’s leadership. She met the businessmen and had detailed discussions with them. Representatives from the German manufacturing and engineering, foundry and automobile industries called on the Chief Minister and expressed satisfaction over the meeting. 55 business-to-business and business-to-government talks had taken place and talks had taken place.

Asked what impact the visit would have in Germany, Mitra said the confidence building measures (CBM) had been very successful and now both the countries would have to translate thoughts into action. “I am hopeful that a big German delegation will come for the BGBS next year,” he said.

 

বিশ্ব বঙ্গ বাণিজ্য সম্মেলনে অংশ নিতে আগ্রহী বহু জার্মান সংস্থা

মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দোপাধ্যায়ের উপস্থিতি জার্মান ব্যবসায়ীদের ভীষণ ভাবে অভিভূত করেছে ও আশা করা যায় আগামী বছরের ২০-২১ জানুয়ারী যে বিশ্ববঙ্গ বাণিজ্য সম্মেলন হবে তাতে একটি বড় জার্মান প্রতিনিধি দল অংশ নেবে, এমনটাই মনে করছেন রাজ্যের শিল্পমন্ত্রী অমিত মিত্র।

অতিপরিচিত সৌরবিদ্যুৎ সরবরোহকারী সংস্থা বিক্রম সোলার একটি মৌ-সাক্ষর করেছে জার্মানির টেমটেকনিক নামক সংস্থার সঙ্গে। ৪০০ কোটি টাকার বিনিয়োগে তারা উৎপাদন ক্ষমতা বাড়াতে ইচ্ছুক। সঞ্জয় কেজরিয়ার নেতৃত্বে হেস্টিংস গ্রুপ ও জার্মান সংস্থা আবাস এর মধ্যে আরো একটি মৌ সাক্ষর হয়েছে বায়ো-জুট প্যাকেজিং দ্রব্য রপ্তানির জন্য।

জার্মানি ছাড়ার আগে অমিত মিত্র জানান, মমতা বন্দোপাধ্যায়ের নেতৃত্বে পশ্চিমবঙ্গের যে উন্নয়ন হয়েছে তাতে জার্মান শিল্পপতিরা মুগ্ধ। শিল্পপতিদের সঙ্গে বিনিয়োগ নিয়ে ইতিবাচক বৈঠক হয়েছে। জার্মান উত্পাদন ও কারিগরি, গাড়ি শিল্পের প্রতিনিধিরা এই বৈঠকের পর খুব খুশি। শিল্পমন্ত্রী জানান যে গত ৪ দিনে ৫৫টি বি-টু-বি ও বি-টু-জি বৈঠক হয়।

অমিত বাবু বলেন ” আমি আশাবাদী একটি বড় জার্মান প্রতিনিধিদল আগামী বছরের বেঙ্গল গ্লোবাল বিসনেস সামিটে অংশগ্রহণ করতে আসবেন।”

About Post Author

Editor Desk

Antara Tripathy M.Sc., B.Ed. by qualification and bring 15 years of media reporting experience.. Coverred many illustarted events like, G20, ICC,MCCI,British High Commission, Bangladesh etc. She took over from the founder Editor of IBG NEWS Suman Munshi (15/Mar/2012- 09/Aug/2018 and October 2020 to 13 June 2023).
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Advertisements

USD