Durga Puja Art Works will be at permanent display – Bengal Govt to conserve Durga Puja artwork

0
2064
Ekdalia Ever Green Club - Durga Puja 2016
Ekdalia Ever Green Club - Durga Puja 2016
0 0
Azadi Ka Amrit Mahoutsav

InterServer Web Hosting and VPS
Read Time:2 Minute, 2 Second

Bengal Govt to conserve Durga Puja artwork

Bengal Govt to conserve Durga Puja artwork

HIDCO, the State Government agency which has already undertaken the mammoth task of beautifying New Town, will begin conservation of handicrafts and artworks that were created by various Durga Puja organisers.

It will also display the beautiful handicrafts and artworks across Eco Park in New Town.

While artworks made out of fibreglass, stone, steel and similar materials will be kept outdoors at Eco Park, those made out of wood, cotton and earth will be kept indoors.

For outdoor installations, a brick and cement foundation with spotlights and fencing would be built by HIDCO. For indoor objects, an air-conditioned facility would be set up at Mother’s Wax Museum-II, which is to be commissioned shortly: till then, these are to be kept in storage rooms within Eco Park.

 

দুর্গাপুজো মণ্ডপগুলির শিল্প সংরক্ষণে উদ্যোগী রাজ্য

রাজ্য সরকারী সংস্থা হিডকো নিউ টাউনে নানা দুর্গাপুজো মণ্ডপগুলির শিল্প–নিদর্শন সংরক্ষণের ব্যবস্থা করবে। নিউ টাউনের ইকো পার্কে দুর্গাপুজো মণ্ডপগুলির বিভিন্ন হস্তশিল্প এবং কারুকার্য প্রদর্শন করা হবে।

ফাইবার গ্লাস, পাথর, ইস্পাত এবং অনুরূপ উপকরণ দিয়ে তৈরি হস্তশিল্পগুলি রাখা হবে ইকো পার্কের বাইরের অংশে। আর কাঠ, কাপড় এই জাতীয় হস্তশিল্পগুলি স্থান পাবে প্রদর্শনশালার ভিতরের অংশে।

বাইরে  ইনস্টলেশনের জন্য, স্পটলাইট এবং বেড়া দিয়ে একটি ইট ও সিমেন্ট ভিত্তিপ্রস্তর নির্মাণ করবে হিডকো। ভেতরের শিল্প–নিদর্শন মাদার অয়াক্স মিউজিয়াম -II তে একটি শীতাতপ নিয়ন্ত্রিত ঘরে রাখা হবে। যতদিন না এগুলো ইকো পার্কের অন্য কোন স্থানে পাঠানো হচ্ছে ততদিন পর্যন্ত এগুলো ওখানেই রাখা থাকবে।

About Post Author

Editor Desk

Antara Tripathy M.Sc., B.Ed. by qualification and bring 15 years of media reporting experience.. Coverred many illustarted events like, G20, ICC,MCCI,British High Commission, Bangladesh etc. She took over from the founder Editor of IBG NEWS Suman Munshi (15/Mar/2012- 09/Aug/2018 and October 2020 to 13 June 2023).
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Advertisements

USD