Mamata Banerjee reacts to NDA’s candidate for Presidential election – Modi Amit Shah to watch on the reply

0
2211
The Governor of Bihar, Shri Ram Nath Kovind meeting the Prime Minister, Shri Narendra Modi, in New Delhi on June 19, 2017.
The Governor of Bihar, Shri Ram Nath Kovind meeting the Prime Minister, Shri Narendra Modi, in New Delhi on June 19, 2017.
0 0
Azadi Ka Amrit Mahoutsav

InterServer Web Hosting and VPS
Read Time:3 Minute, 10 Second

Mamata Banerjee reacts to NDA’s candidate for Presidential election:

Mamata Banerjee reacts to NDA’s candidate for Presidential election:

Bengal Chief Minister Mamata Banerjee’s statement regarding NDA’s candidate for Presidential election:

“In order to support someone, we must know the person. Candidate should be someone who will be beneficial for the country. Opposition will meet on 22nd June, then only we can announce our decision.

I am not for a moment saying that the Bihar Governor Ram Nath Kovind is unfit to be the President. I have spoken to 2 or 3 other Opposition leaders, they are also surprised. There are other big Dalit leaders in the country. Just because he was the leader of Dalit Morcha of BJP they have made him the candidate.

The office of President is a key post. Someone of the stature of Pranab Mukherjee, or even Sushma Swaraj or Advani ji may have been made the candidate.”

Earlier, the Chief National Spokesperson of the party, Derek O’Brien also took to Twitter to react to the news. He said: “The name was announced at the BJP Press conference. That’s how we got to know. Not even informed. How many of you logged onto Wikipedia today? I did.”

 

বিজেপির রাষ্ট্রপতি পদপ্রার্থী প্রসঙ্গে মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের বিবৃতি:

“শুনলাম যার নাম বলা হয়েছে উনি বিহারের রাজ্যপাল। আমি জানি না, চিনি না এবং এই নাম নিয়ে আমাদের সঙ্গে আলোচনা হয়নি। আমরা একটা consensus এরপ্রস্তাব দিয়েছিলাম।

Consensus মানে সবাই মিলে একসাথে করা। রাষ্ট্রপতি একটা গুরুত্বপূর্ণ portfolio এবং সংবিধান ও দেশকে রক্ষা করা তাঁর এক নম্বর কাজ। সুতরাং আমরা ভেবেছিলাম প্রণবদার মত কাউকে করা হবে।

এটা শুনে আমি নিজেই অবাক হচ্ছি, দেশে কি আর কেউ ছিল না? আরও অনেক বড় বড় দলিত নেতা আছেন। এটা একটা political purpose. আমার মনে হয়maturity থাকলে এরকম হয় না।

কিন্তু আমি এখনই কিছু বলব না, ২২ তারিখে আমাদের একটা সর্ব দলীয় বৈঠক আছে। আমাদের সাথে নাম নিয়ে আগে কোন আলোচনা হয়নি। নাম ঘোষণা হয়েযাওয়ার পর যদি কেউ কথা বলতে চায় তাহলে আমরা বলব আমরা জানি না, চিনি না।  এটা consensus candidate বলে আমার মনে হয় না।

যারা সংবিধানকে জানে এরকম কেউ হতে পারত, প্রণবদা, আদবানি জি বা সুষমা জি হতে পারতেন। আমি বলছি না বিহারের রাজ্যপাল সংবিধান জানে না। উনি বিজেপির দলিত শাখার president ছিলেন। যাকে দেশের কাজে লাগবে, যিনি দেশটাকে ভালো চিনবেন তাকেই রাষ্ট্রপতি নির্বাচন করা উচিত”।

এর আগে, দলের জাতীয় মুখপাত্র ডেরেক ও’ব্রায়েনও টুইটারে এই খবরটি নিয়ে তাঁর প্রতিক্রিয়া জানান। তিনি বলেন, “বিজেপি সাংবাদিক সম্মেলন করে এই নাম ঘোষণা করেছে। তাই আমরা জানতে পেরেছি। আজ আপনারা কজন উইকিপিডিয়ায় লগ ইন করেছেন? আমি করেছিলাম”।

About Post Author

Editor Desk

Antara Tripathy M.Sc., B.Ed. by qualification and bring 15 years of media reporting experience.. Coverred many illustarted events like, G20, ICC,MCCI,British High Commission, Bangladesh etc. She took over from the founder Editor of IBG NEWS Suman Munshi (15/Mar/2012- 09/Aug/2018 and October 2020 to 13 June 2023).
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Advertisements

USD





LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here