Mamata Banerjee Slams PM’s Plastic Money initiative,calling Government as salesman

0
1366
Debit / Credit Card
Debit / Credit Card
0 0
Azadi Ka Amrit Mahoutsav

InterServer Web Hosting and VPS
Read Time:3 Minute, 9 Second

Govt a salesman, trying to sell plastic cards: Mamata Banerjee

Govt a salesman, trying to sell plastic cards: Mamata Banerjee

The Centre has turned into a salesman trying to sell plastic cards, Chief Minister Mamata Banerjee said on Thursday, minutes after Union Finance Minister held a press conference advocating digital transactions.

“The Govt is acting like a salesman. They have started selling products. They have started selling plastic cards… This is a desperate attempt to divert from the main issue. They are making more than a blunder a day,” she said in a series of tweets.

Sharpening her attack on Prime Minister Narendra Modi over demonetisation, Mamata Banerjee said he must resign because the move has led to “economic disaster” in the country and he has “no moral right” to continue.

Alleging the country’s growth and business have been hit due to demonetisation, she said the Prime Minister “doesn’t trust” anyone and “doesn’t understand” what is good for the country.

“There is no teamwork. He did not consult experts. It is a one-man dictatorship. It is a one-man made disaster. It is a dangerous tendency,” she told reporters at Nabanna.

 

প্রধানমন্ত্রী থাকার নৈতিক অধিকার হারিয়েছেন মোদি, তোপ মমতার

 

৫০০ ও ১০০০ টাকার নোট বাতিলের ৩০দিন পরও মানুষের ভোগান্তির কোনও শেষ নেই। জোগান নেই পর্যাপ্ত টাকার। এই অবস্থায় বৃহস্পতিবার কেন্দ্রীয় অর্থমন্ত্রী ডিজিটাল ট্রানজাকশানের কথা জানানোর পর নবান্নে সাংবাদিকদের মুখোমুখি হয়ে তিনি বলেন, কেন্দ্র এখন প্লাস্টিক কার্ডের বিক্রেতা হয়ে গেছে।

তিনি টুইট করে জানান, “সরকার সেলস ম্যানের মত আচরণ করছে। ওরা জিনিসপত্র বিক্রি করা শুরু করেছে। প্লাস্টিক কার্ড বিক্রি করছে। মূল বিষয় থেকে সরে যাওয়ার একটি মরিয়া প্রচেষ্টা। তাঁরা একদিনে একাধিক ভুল করছে”।

এদিন প্রধানমন্ত্রীকে কটাক্ষ করে তিনি বলেন, দেশের অর্থনীতি আজ অন্ধকারে। দেশের প্রধানমন্ত্রী থাকার নৈতিক অধিকার হারিয়েছেন মোদি।

দেশে অর্থনৈতিক জরুরি অবস্থা জারি হওয়ার পাশাপাশি গণতন্ত্রেও জরুরি অবস্থা চলছে বলে অভিযোগ মুখ্যমন্ত্রীর।

তিনি আরও বলেন, নোট বাতিলের এই হঠকারী তুঘলকি সিদ্ধান্তের ফলে দেশের ব্যবসা বাণিজ্য ও উৎপাদনের প্রচুর ক্ষতি হচ্ছে।  প্রধানমন্ত্রী কাউকে বিশ্বাস করেন না, নিজে যা ভালো মনে করেন তাই করেন। এমনকি কি করলে দেশের ভালো হবে তা বুঝতেও চান না।

তিনি নবান্নে সাংবাদিকদের জানান, “কোন দলবদ্ধতা নেই, বিশেষজ্ঞদের সঙ্গে কোন পরামর্শ করা হয়নি। এটি একনায়কতন্ত্র। এটা মানুষের তৈরি করা বিপর্যয়। দেশে ‘ওয়ান ম্যান ডিক্টেরশিপ শো’ চলছে”।

About Post Author

Editor Desk

Antara Tripathy M.Sc., B.Ed. by qualification and bring 15 years of media reporting experience.. Coverred many illustarted events like, G20, ICC,MCCI,British High Commission, Bangladesh etc. She took over from the founder Editor of IBG NEWS Suman Munshi (15/Mar/2012- 09/Aug/2018 and October 2020 to 13 June 2023).
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Advertisements

USD