Playful West Bengal – North Bengal Sports Council starts funtioning at Siliguri

0
892
Mamata
Mamata

North Bengal Sports Council starts funtioning at Siliguri

On the initiative of West Bengal Chief Minister Mamata Banerjee, the office of the North Bengal Sports Council was inaugurated at Siliguri on Monday by former Team India football skipper Baichung Bhutia.

The setting up of the council was announced by Chief Minister Mamata Banerjee during her four-day tour of North Bengal tour last week. The primary aim of the council is to promote sports in north Bengal.

The council will also promote games in schools. It may be recalled that in the past itself, the Chief Minister wanted to make sports mandatory in schools

North Bengal - Sports Council Silliguri
North Bengal – Sports Council Silliguri

Mr Bhutia will act as a chairman to the council. Former table tennis national champion Mantu Ghosh is the vice-chairman of the council. Man Ghisingh, cricketer Wriddhiman saha and Shibshankar Paul are also members of the council. This is the first time when a sports council for north Bengal has been set up.

Inaugurating the council, Bhutia said its main aim would be to promote sports in the seven districts of north Bengal. He said to promote cricket in north Bengal an Indian Premier League-style tournament would be held. However, the date of the tournament is yet to be finalised. He said as the ground is small, he would take up the matter with Cricket Association of Bengal president Sourav Ganguly.

 

শিলিগুড়িতে যাত্রা শুরু উত্তরবঙ্গ ক্রীড়া পরিষদের

পশ্চিমবঙ্গের মাননীয়া মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের উদ্যোগে নর্থ বেঙ্গল বোর্ড ফর ডেভেলপমেন্ট অফ স্পোর্টস অ্যান্ড গেমসের দপতরের উদ্বোধন হল। সোমবার শিলিগুড়িতে এই ক্রীড়া পর্ষদের উদ্বোধন করলেন টিম ইন্ডিয়ার ফুটবল অধিনায়ক ভাইচুং ভুটিয়া।

গত সপ্তাহে চার দিনের উত্তরবঙ্গ সফরে এসে এই পর্ষদ গঠনের কথা ঘোষণা করেন মুখ্যমন্ত্রী। এই পর্ষদের মুখ্য উদ্দেশ্য হল উত্তরবঙ্গে ক্রীড়া পরিকাঠামো তৈরি করা।

বিভিন্ন স্কুলে খেলাধুলার প্রতিযোগিতার আয়োজন করবেন এই কাউন্সিল। অতীতে মুখ্যমন্ত্রী নিজেই খেলাধুলা সব স্কুলে বাধ্যতামূলক করতে চেয়েছিলেন।

এনবিবিএসজির চেয়ারম্যান হলেন ভাইচুং ভুটিয়া। ভাইস চেয়ারম্যান হলেন জাতীয় টেনিস চ্যাম্পিয়ন মণ্টু ঘোষ। মান ঘিসিং, ক্রিকেটার ঋদ্ধিমান সাহা, শিবশঙ্কর পাল এরাও এই পর্ষদের সদস্য। এই প্রথম উত্তরবঙ্গে কোন ক্রীড়া পর্ষদ গঠন হল।

এদিন এই পর্ষদের উদ্বোধনের পর ভুটিয়া বলেন, উত্তরবঙ্গের সাতটি জেলায় ক্রীড়া পরিকাঠামো ঢেলে সাজানোই এই পর্ষদের কাজ। তিনি বলেন ইতিমধ্যেই কাঞ্চনজঙ্ঘা স্টেডিয়ামে একদিনের একটি ক্রিকেট ম্যাচের আয়োজন করা হয়েছে। ম্যাচের দিন স্থির করা হবে। তিনি জানান স্টেডিয়ামটি যথেষ্ট ছোট, এব্যাপারে তিনি ক্রিকেট অ্যাসোসিয়েশন অফ বেঙ্গলের প্রেসিডেন্ট সৌরভ গাঙ্গুলির সঙ্গে কথা বলবেন।